Домінуючі
види діяльності: · виконання
технічних функцій по забезпеченню й обслуговуванню роботи керівника
організації чи її підрозділів; · одержання
для керівника зведень від працівників підрозділів, виклик їх по його
дорученнях, організація прийому відвідувачів; · організація
телефонних переговорів керівника; · оформлення
ділового листування керівника, сортування кореспонденції; · здійснення
роботи по підготовці засідань чи нарад, проведених керівником (збір
необхідних матеріалів, оповіщення учасників про час, місце, повістку дня чи
засідання наради і їхня реєстрація); · друк за
вказівкою керівника різних матеріалів, документації і відправлення їх по
адресатах з використанням оргтехніки; ·
стенографування текстів підготовлюваної керівником документації,
протоколів засідань з наступною їхньою розшифровкою і друкуванням на
комп'ютері; · складання на
прохання керівника різних доповідей, листів, документів; · формування
справ відповідно до затверджених правил, забезпечення їхньої схоронності й у
встановлений термін здача в архів; · забезпечення
керівника канцелярськими приладами, організаційною технікою, створення умов,
що сприяють ефективній роботі керівника. Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності: Здібності:
· висока
поміхостійкість (здатність ефективно працювати, не зважаючи на перешкоди); · високий
рівень розвитку стійкості, розподілу і переключення уваги (здатність тривалий
час зосереджуватися на одному предметі чи дії, утримувати в полі зору кілька
предметів чи робити одночасно кілька дій, швидко переключати свою увагу з
одного предмета на інший чи з одного виду діяльності на іншу); · гарний
розвиток дрібної моторики рук (здатність швидко і чітко виконувати рухи за
допомогою пальців рук); · уміння чітко
і ясно говорити, правильно будувати фрази і вимовляти слова, уміння лаконічно
(коротко) виражати свої думки; · високий
рівень розвитку зорового сприйняття тексту (швидкість сприйняття); · розвиток
мнемонічних здібностей (добре розвита короткочасна і довгострокова пам'ять,
здатність до механічного й осмисленого запам'ятовування інформації, розвиток
слухової і зорової пам'яті); · розвиток
рухової пам'яті (здатність запам'ятовувати рухи для кожного пальця обох рук); · здатність
швидко діяти; · уміння добре
розбирати рукописний текст. Особистісні якості, інтереси і схильності:
· емоційна
стійкість; ·
пунктуальність; · акуратність; ·
організованість; ·
відповідальність; ·
доброзичливість, тактовність; ·
послідовність у справах; ·
наполегливість і твердість; ·
комунікабельність (товариськість); · здатність
планувати свою роботу; · схильність
до роботи з документами. Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
· нездатність
швидко переключатися з одного виду діяльності на інший; · нездатність
працювати в підпорядкуванні, сильно виражена схильність до лідерства,
керівництва; · повільність,
нерозторопність; · невміння
планувати свою роботу; · низький
рівень розвитку усіх видів і типів пам'яті. Області застосування професійних знань:
· фірми,
організації, підприємства будь-якого профілю (приймальні керівників,
директорів). Історія професії З виникненням писемності в стародавності з'явилася невелика група грамотних
людей, що займалася переписуванням різних текстів. Такі рукописні копії на
Русі відомі ще з XI століття. У XIX столітті в численних департаментах Росії
над переписуванням величезного числа паперів і документів трудилися чиновники
- титулярні радники. З розвитком технічного прогресу усе більше відчувалася
необхідність у створенні високопродуктивних друкарських машин. Перша
промислова модель пишучої машини була винайдена в США в 1867 році Н. Шолсом,
С. Суле, К. Тлидденом. В даний час на зміну їй прийшов персональний комп'ютер. Безсумнівно, робота з друкування різних документів стала значно легше. Проте
діяльність секретарів-референтів не зводиться тільки лише до механічного
набивання текстів. Крім цього вони повинні мати ще багато умінь. По суті,
секретар-референт - це "права рука" керівника.
Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості
(конвенціональний і соціальний):
· бухгалтер; · касир; · судовий
виконавець; · експедитор; · нотаріус; · страховий агент; · суфлер.
|